تقسیم وشرایط آن

بسمه تعالی

تقسیم اموال

نظربه به اینکه اکثر اشخاص با مشکل حقوقی بنام اموال  مال مشاع  ناشی از قراردادوارث (قهری )وسوالات ناشی از آن که مربوط به تقسیم باشد روبرو میشوند لذا بصورت مختصر مقررات مربوط به نحوه تقسیم مال مشاعی  وآنچه دانستن آن برای عموم لازم است توضیح داده میشود

اساسا هرشریک المال هروقت بخواهد میتواند تقاضای تقسیم نماید که این تقسیم ممکن است بصورت تراضی و توافق باشد ویا ممکن است ناشی از حکم دادگاه  ، که به دو طریق ممکن ، بسته به نظر کارشناسی ، اول  افرازسهم هرشریک در صورت ممکن بودن  دوم فروش مال مشاع  بصورت مزایده باشخصی که بالاترین قیمت را پیشنهاد دهد انجام میگردد

لذا خودداری اشخاص مال مشاع ازانجام  درخواست  طرف مبنی برتقسیم با این نظر که راضی به تقسیم نیست وجاهت قانونی وشرعی  ندارد وتوصیه میگردد بهتراست اشخاص در اینگونه موارد به صورت تراضی ،مال مشترک را تقسیم نمایند درغیر اینصورت شخص  با مراجعه دادگاه تکلیف  تقسیم را مشخص می نماید مگراینکه تقسیم موجب ضرر نقصان فاحش قیمت شود که در انیصورت  تقسیم فقط با توافق ممکن است ،به بیان دیگر درخواست تقسیم درهرزمان ممکن است ومنعی ندارد مگر اینکه تقسیم موجب نقصان فاحش قیمت شود که دراینصورت از طرف غیرمتضرربا توافق واز طرف متضرر بدون توافق وبا حکم محکمه  ممکن است که مواد 571تا 606قانون مدنی مقررات شرکت را بیان نموده واصل بر تقسیم بودن  مال مشاع را پذیرفته است

لهذا باعنایت به مراتب فوق ،نظربه اشخاص بدون مراجعه به  وکیل  خبره ،پروندههای مختلف وناصحیح از جمله ابطال تقسیم وفسخ آن تشکیل می دهند توصیه میگردد قبل از هر گونه اقدام با بهترین وکیل پایه یک دادگستری که واقف به امور تقسیم باشد مشاوره نمائید .

لایحه تجدیدنظر خواهی در خصوص موات

بسمه تعالی

قضات محترم تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی

با سلام

احتراما اینجانبان  …………………………………نسبت به شماره دادنامه 140130390008581340به شماره پرونده 9909984295501016صادره از شعبه دو دادگاه حقوقی جلفا به شرح ذیل تقاضای تجدیدنظر میگردد ؛

نظربه اینکه دادگاه محترم بدوی با وجود اینکه محتویات پرونده ازجمله 1-استشهادیه محلی 2- وجود سند 3- موقعیت ملک  دلالت بر غیر موات بودن محل خواسته است  ولی با وجود این  کارشناس محترم   برخلاف واقعیت مبادرت به اعلام نظر نموده وبا وجود اعتراض اینجانبان به نظریه   کارشناسی  دادگاه محترم مبادرت به صدور رای نموده است لهذا  از قضات محترم تجدیدنظر خواهشمنداست با ملاحظه محتویات پرونده بخصوص  محتویات پرونده  که مقرون به واقعیت می باشد باارجاع موضوع به هئیت سه  نفره کارشناسی جهت کشف حقیقت امر رای مبنی بر نقض دادنامه وصدور حکم مقتضی صادر فرمائید

ویژگی بهترین وکلا

بهترین وکلای تبریز را با این ویژگی‌ها بشناسید

بهترین وکلای تبریز چه کسانی هستند؟ اجازه دهید منطقی به ماجرا نگاه کنیم. درگیری با یک پرونده حقوقی، مطمئناً امر مطلوبی نیست. ولی هر انسانی در زندگی ممکن است با چالش‌هایی از این دست روبرو شود. اگر شما هم ساکن تبریز یا یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی هستید و با یک مسئله حقوقی بغرنج روبرو شده‌اید، دریافت کمک از یک وکیل خوب اولین و بهترین ایده‌ای است که به ذهنتان خطور می‌کند. اغلب افراد وقتی به کمک وکیل نیاز پیدا می‌کنند، به جستجوی اطلاعات درباره وکلای خوب تبریز می‌پردازند.

آسان‌ترین کار برای شناسایی بهترین وکلای تبریز، تهیه فهرستی از چند اسم است. بااین‌حال، شهرت وکلا هرچند یک معیار مهم در انتخاب آن‌هاست، ولی نمی‌تواند ضامن رضایت شما از انتخابتان باشد. اینجاست که شناخت ویژگی‌های وکیل خوب اهمیت پیدا می‌کند. هر وکیل، علاوه بر دانش حقوقی، دارای مجموعه‌ای از خصوصیات دیگر است که روی کیفیت کار او اثر می‌گذارد. بنابراین در کنار توجه به شهرت مثبت یک وکیل، باید سایر خصوصیات حرفه‌ای او را نیز بررسی کنید. این بررسی می‌تواند در قالب پرس‌وجو از اطرافیان، جستجوی آنلاین و حتی یک جلسه مراجعه حضوری نزد وکیل موردنظر انجام شود. در ادامه این مطلب 6 ویژگی مشترک در بهترین وکلای تبریز را مرور می‌کنیم.

6 ویژگی حرفه‌ای بهترین وکلای تبریز

1. یادگیرندگی و اشتیاق

بهترین وکلای تبریز وکلایی هستند که مواد و تبصره‌های قانونی را از یادگیری تا اجرای آن‌ها دوست دارند. این گزاره‌ای ثابت است که هیچ استثنایی درباره آن وجود ندارد. یک وکیل حرفه‌ای و موفق حتی بعد از فارغ‌التحصیلی و کسب پروانه وکالت، به یادگیری نکات جدید ادامه می‌دهد. عطش یادگیری در چنین وکیلی هرگز فرو نمی‌نشیند.

غیر از عطش یادگیری، آنچه وکیل را مجاب می‌کند که ساعت‌ها پای پرونده‌ی موکلینش وقت بگذارد، اشتیاق به کار است. اینکه وکیل فوت‌وفن پیروزی در دعاوی را بداند خوب است، ولی کافی نیست. آنچه او را به تلاش برای به‌کارگیری دانسته‌هایش وامی‌دارد، اشتیاق به کار است.

2. سازمان‌دهی

از دیگر ویژگی‌های مهم بهترین وکلای تبریز و اساساً هر جای دیگر دنیا سازمان‌دهی است. رسیدگی به محتوای پرونده، حضور در جلسات دادگاه، برگزاری نشست با موکلین، توجه به جزئیات و … بدون داشتن یک رویکرد نظام‌مند و سازمان‌یافته امکان‌پذیر نیست. سازمان‌یافتگی به وکیل در مدیریت همه جنبه‌های کار کمک می‌کند. به این ترتیب، تمرکز بر یک یا چند موضوع، موجب فراموشی جنبه‌های دیگر که چه‌بسا غفلت از آن‌ها تبعات سنگینی در پی داشته باشد، نخواهد شد.

3. مهارت‌های ارتباطی

حتی مطلع‌ترین و دلسوزترین وکلا نیز بدون برخورداری از مهارت برقراری ارتباط مؤثر در حرفه وکالت موفق نخواهند بود. درواقع ایفای درست نقش یک وکیل تا حد زیادی مستلزم برخورداری از این مهارت نرم است.

ارتباطات، شالوده و زیربنای رسیدگی به پرونده‌ها و ارائه استدلال‌های متقاعدکننده به موکلین است. علاوه بر این، کشف زوایای پنهان یک پرونده و یافتن سرنخ‌های کلیدی جز از طریق ارتباط اثربخش میسر نیست. بااین‌حال، فراموش نکنیم که برقراری ارتباط صرفاً به معنای توانایی صحبت کردن نیست. یک وکیل همان‌قدر که باید خوب حرف بزند، باید شنونده خوبی هم باشد. وکیل خوب برای آگاهی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های موکلین خود و از آن مهم‌تر، پیدا کردن نقاط ضعف در استدلال‌ها یا اظهارات طرف مقابل دعوا باید خود را به مهارت شنیدن مجهز کند.

4. پشتکار

از دیگر ویژگی‌های اساسی وکلای خوب تبریز، داشتن پشتکار بالا و اراده‌ای قوی برای ادامه دادن است. البته که یک وکیل همواره باید به روند پرونده، نگاه واقع‌بینانه‌ای داشته باشد. بااین‌حال، این واقع‌بینی نباید عزم و پشتکار او را در مواقع بحرانی سست و متزلزل سازد.

پشتکار، ظرفیت تحمل و روحیه تسلیم‌ناپذیری را در وکلا تقویت می‌کند. پشتکار به این معناست که حتی اگر شانس کمی برای کسب نتیجه مطلوب از یک پرونده وجود دارد، وکیل تا آخرین لحظه برای کسب این نتیجه مطلوب تلاش کند. پشتکار در کنار شور و اشتیاق، زمینه‌ای ایجاد می‌کند تا وکیل با رویکردی خستگی‌ناپذیر، درصدد استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی پرونده برآید. یک وکیل با پشتکار به لطف برخورداری از این خصوصیت، روزنه‌های امید را به دریچه‌های گشایش تبدیل می‌کند.

5. خلاقیت

نام بردن از خلاقیت به‌عنوان ویژگی بهترین وکلای تبریز شاید در نگاه اول کمی عجیب باشد. زیرا برخی گمان می‌کنند که حرفه وکالت، صرفاً به معنای تسلط بر مجموعه‌ای از قوانین خشک و انعطاف‌ناپذیر است. ولی به شما اطمینان می‌دهیم که چنین طرز تفکری درست نیست.

توانایی «متفاوت فکر کردن» در هر عرصه‌ای می‌تواند یک عامل تمایز باشد و خلاقیت، چیزی جز توانایی متفاوت فکر کردن نیست. واضح است که برای یک وکیل، دانستن زیر و زبر قانون اهمیت زیادی دارد؛ ولی به‌کارگیری این دانسته‌ها و حل یک مسئله به کمک آن‌ها در بسیاری از مواقع منوط به داشتن تفکر خلاق است. وکیلی که نتواند از روش‌های بدیع و منحصربه‌فرد برای دفاع از موکل خود یا طرح دعوا علیه دیگران استفاده کند، نمی‌تواند خود را برای مواجهه با احتمالات مختلف آماده کند. این غافلگیری بعضاً می‌تواند برای موکل گران تمام شده و حتی به باخت پرونده بینجامد.

6. تجربه

مگر می‌توان در بیان ویژگی‌های بهترین وکلای تبریز به عامل تجربه اشاره نکرد؟ البته که هر وکیل باتجربه‌ای، لزوماً وکیل خوبی نیست؛ ولی بهترین وکلا در تبریز یقیناً کوله‌بار ارزشمندی از تجارب حرفه‌ای را به دوش می‌کشند. تجربه به‌مثابه چراغ راهی است که در بن‌بست‌ها، وکیل را به سمت مسیر درست و اخذ تصمیمات صحیح هدایت می‌کند.

ناگفته نماند که اهمیت عامل تجربه به معنای نفی ارزش‌های وکلای جوان نیست. هستند وکلای جوانی که علی‌رغم سابقه نه‌چندان زیاد، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته‌اند. آن‌ها به کمک سایر ویژگی‌ها نظیر یادگیرندگی، اشتیاق به کار و خلاقیت این ضعف را تا حد زیادی پوشش داده و در مدت زمانی کوتاه، تجارب زیادی را اندوخته‌اند. بااین‌حال، هر چقدر که حساسیت یک پرونده بالاتر باشد، باید به معیار تجربه توجه بیشتری داشته باشید.

سخن آخر

استناد به ویژگی‌های حرفه‌ای، راهی مطمئن و منطقی برای شناسایی بهترین وکلای تبریز است. فراموش نکنیم نام هر وکیلی که واجد 6 ویژگی مذکور باشد، خواه‌ناخواه سرانجام بر سر زبان‌ها می‌افتد؛ ولی چه بسیار وکلایی که عملکردشان تناسبی با شهرت نام و آوازه‌ی آن‌ها ندارد.

آنچه موسسه حقوقی پورمحمد را به مجموعه‌ای معتمد در آذربایجان شرقی تبدیل کرده، برخورداری کلیه‌ی وکلای  این موسسه از ویژگی‌های گفته‌شده در این مقاله است. در این مجموعه، جمعی از بهترین وکلا گرد هم آمده‌اند تا با دانش حداکثری، تجارب ارزشمند و تعهد مثال‌زدنی خود، مدافع مطمئن و تمام‌قد شما در پرونده‌های حقوقی باشند.

نمونه لایحه دفاعیه کلاهبرداری

بسمه تعالی

 

دادیار محترم شعبه اول دادگستری  نطنز  

باسلام

احتراما اینجانب  ……………..  عطف بکلاسه    140109920002058494

موضوع  کلاهبرداری دفاعیاتم   بدین شرح است ؛

اولا اینجانب به لحاظ بعد مسافت طولانی از حضور در دادیاری محترم  به شرح ذیل اسقاط حق حضور می نمایم .

ثانیا آنچه حقیقت است اینست که شخصی که مشخصاتش را دقیق نمیدونم  درمورخه 10/11/1400 از طریق تلگرام ، با بنده   تقاضای ارز دیجیتال کرد ومبلغ 6میلیون به حساب اینجانب مستندا به برگه گردش حساب پیوستی واریز کرد ودرخواست ارز دیجیتال ترون نمود وبنده به ایشان گفتم ارز دیجیتال ترون را نمیتونم بخرم وبطرف گفتم شماره کارت بفرست که مبلغ را بهتون عودت دهم که در جواب شماره کارت به اسم دیگر را برایم فرستاد من واریز نکردم واینجانب را بلاک کرد

ثالثا پس آنچه اتفاق افتاده واریز پول به حساب اینجانب از سوی شخص ناشناص وتقاضای ارز دیجیتال ترون و بلاک شماره ایجانب از سوی شخص ناشناص ونهایت امر مسدودی حساب اینجانب است که از هیچ چیز اطلاعی ندارم وحاضرم مبلغ واریزی را به حساب اعلامی از سوی دادیار محترم بلاقید وشرط مسترد نمایم به بیان دیگر اقدامات اینجانب با هیچ از عناصر متشکله جرم مطابقت ندارد

رابعا بنابمراتب از دادیار محترم خواهشمنداست  با دید مشکلات اینجانب بخصوص دوری مسافت،با ملاحظه گردش حساب واعلام آمادگی اینجانب برای استرداد مبلغ واریزی ودرصورت عدم اقناع وجدان قضایی ، با انجام استعلامات لازم با در نظر گرفتن اصل برائت  دستور مقتضی صادر فرمائید %

نمونه لایحه تجدیدنظرخواهی درخصوص اینکه افت قیمت خودرو شامل تعهدات بیمه است بوسیله وکیل علیرضا پورمحمد

قضات محترم تجدیدنظر استان آذربایجا نشرقی

با سلام

احتراما اینجانب بوکالت از آقای تجدیدنظر خواه آقای  ………………………….نسبت به شماره دادنامه 140130390004613241 بکلاسه های 140030920004627772و140130920000029179به شماره بایگانی 0100038و0001060به شرح ذیل تقاضای تجدیدنظر میگردد ؛

با توجه به اینکه قاضی محترم بدون توجه به مستندات ابرازی اینجانب  به صرف ادعای شرکت بیمه که ماده 39 قانون بیمه شامل افت قیمت نمیشود موکل اینجانب را به خسارت ناشی از افت قیمت محکوم نموده مورد اعتراض اینجانب است به این شرح که اولا به موجب بندب ماده یک قانون بیمه اجباری  خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث رانندگی ناشی از وسایل نقلیه مصوب 1395، خسارت مالی ناشی از زیانهای است که به سبب حوادث مشمول بیمه موضوع این به اموال شخص ثالث وارد میشودلذا خسارت مربوط به کسر قیمت خودرو نیز نوعی خسارت مالی محسوب میشود بویژه آنکه ماده 2قانون رسیدگی فوری  به خسارت  ناشی از تصادفات رانندگی مصوب 1345نیز کاردان فنی راهنمایی ورانندگی وپلیس راه را به تعیین میزان خسارت وارده به وسیله نقلیه اعم از هزینه تعمیر وکسرقیمتی که در نتیجه تصادف حاصل میشود مکلف نموده است همچنین است ماده 2قانون بیمه اجباری  که خسارت وارد شده به شخص ثالث را در اثرحوادث رانندگی ناشی از وسایل نقلیه مصوب 1395کلیه دارنندگان وسایل نقلیه موضوع این این قانون را مکلف کرده است وسایل نقلیه خودرادر قبال خسارات بدنی ومالی که در اثر حوادث وسایل نقلیه به اشخاص ثالث وارد میشود حداقل به میزان مندرج در ماده 8این قانون نزد شرکت بیمه ، بیمه کنند .لذا چنانچه خودروی شخص زیاندیده علاوه برخسارت وارده به بدنه آن ، براساس تائید کارشناسان متحمل افت قیمت عرفی ناشی از تصادف باشد دراین صورت از باب تسبیب ، کاهش قیمت حاصله قابل مطالبه وفاقد اشکال  است . ثانیا اطلاق عبارت خسارت مالی مذکور در تبصره 3ماده 8 قانون بیمه اجباری ، خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب 1395با لحاظ بندب ماده یک این قانون شامل افت قیمت خودرو نیز میشود ولذا محدودیت پرداخت خسارت مقرر در این تبصره شامل افت قیمت خودرو نیز میشود

لهذا از قضات محترم تجدیدنظر خواهشمنداست با ملاحظه مراتب فوق  ونظریه مشورتی ونمونه رای که قبلا پیوست پرونده گردیده است وماده قانون رسیدگی فوری به خسارت ناشی از رانندگی مصوب 1345وماده2 قانون بیمه اجباری وتبصره 3ماده 8 بالحاظ ماده یک قانون بیمه اجباری که حاکی از شمول افت قیمت خودرو است وماده 39 دلالت برعدم پرداخت خسارت از باب افت قیمت نیست رای مبنی برنقض دادنامه ومحکومیت شرکت به پرداخت خسارت ناشی از افت قیمت صادر فرمائید %

با تشکر

نمونه لایحه تجدیدنظر درمورد رد دادخواست طلاق زوجه بوسیله وکیل علیرضاپورمحمد

قضات محترم تجدیدنظر استان آذربایجا نشرقی

با سلام

احتراما اینجانب بوکالت از …………………….   نسبت به شماره دادنامه 140130390005794837به شماره بایگانی 0100330 وبه شماره کلاسه 140130920000660664به شرح ذیل تقاضای تجدیدنظرمیگردد؛

1-باعنایت به اینکه دادگاه محترم درصدوررای ، بدون توجه وبررسی جهت احراز عسروحرج زوجه وارجاع  امر به مشاوران خانواده و تشخیص ریشه اختلاف ، صرفا بامستندنمودن عدم تخلف موارد مندرج در سند نکاحیه  وماده 1133 قانون مدنی  حکم  به رد دعوی مبادرت نموده اساسا برخلاف ماده 1130 قانون مدنی وتبصره آن است که عسروحرج را بصورت تمثیل آورده واز نوع شخصی است که دادگاه محترم بابررسی کارشناسانه واحراز ریشه اختلاف میتواند مبادرت به صدور رای عادلانه در چهارچوب مقررات شرعی وقانونی  نماید که قاضی محترم در پرونده حاضر باوجود عسروحرج زوجه مبادرت به رد دعوی نموده است

2-از جمله مواردی که موجب عسروحرج زوجه گردیده عبارتنداز 1-مدام درطول زندگی مشترک نسبت به موکل بی حرمتی وبی احترامی نموده است 2-مدتها تنها گذاشته وصرفا در موقع خواب بدون توجه به خواسته موکل  به خانه مراجعت نموده وهمیشه مورد ضرب وجرح نموده است   3- که نهایتآ دومورد قبلی باعث کراهت شدیدموکل از زوج گردیده  که جدایی زوجه از زوج به مدت حدود سه سال وعدم ارتباط آنها با یکدیگر وبذل بقیه مهریه واسترداد جهیزیه دلیل قاطع برعسروحرج زوجه  وکراهت شدید وی است که قاضی محترم توجه ننموده ودرعوض حل مسئله به ریشه اختلاف درجامعه که موجب بروز عوامل متعدد میگردد دامن زده است که از جمله آن  میتوان  1-خودکشی زن  2- بی بند باری زندگی مشترک 3-آورگی فرزند مشترگ  ونادرست بودن تربیت فرزندآنها وسایر عوامل اشاره کرد

3-قضات محترم وبا تجربه همانطوری که  مستحضریدهرچند  طلاق دست مرد است قبول دارم هدف ازاین قاعده حفظ آرامش وثبات خانواده وجامعه است نه برهم زدن آرامش وثبات خانواده وجامعه  ، رد دعوی حاضر بدون توجه به کراهت شدید زوجه که از مصادیق عسروحرج می باشد  نه تنها موجب حل اختلاف و بازگشت آرامش به خانواده نیست بلکه دامن زدن به اختلافات متعدد است لهذا خواهشمنداست با ملاحظه مراتب فوق وارجاع امربه مرکز مشاوره خانواده وتشخیص اختلاف واحراز اینکه از موارد عسروحرج است یا نه وهمچنین ملاحظه نظریه داور زوجه که کراهت شدیدزوجه را دلیل عدم صلح وسازش اعلام  نموده است با تشکیل جلسه رسیدگی رای مبنی نقض حکم بدوی و طلاق زوجه که موجب آرامش خانواده میگردد صادر فرمائید

بهترین وکیل خانواده در تبریز کیست؟

بسمه تعالی

بهترین وکیل خانواده در تبریز کیست؟

انتخاب یک وکیل خانواده در تبریز می‌تواند تصمیمی جدی و دشوار باشد. به‌هرحال باید پذیرفت که پرونده‌های خانوادگی، ماهیت متفاوتی نسبت به سایر پرونده‌های حقوقی دارند. این پرونده‌ها معمولاً دارای مؤلفه‌های احساسی و عاطفی هستند که حساسیت آن‌ها را شدیداً بالا می‌برند. این عوامل در کنار هم می‌توانند دعاوی خانوادگی را به فرایندهای سخت و طاقت‌فرسایی تبدیل کنند. ورود یک وکیل خانواده به ماجرا می‌تواند ضمن افزایش احتمال دستیابی به نتیجه مطلوب، دشواری این مسیر را به شکل قابل‌توجهی کاهش دهد.

درصد زیادی از پرونده‌های حقوقی در استان آذربایجان شرقی از نوع دعاوی خانوادگی هستند. همین امر باعث شده تا بسیاری از طرفین دعاوی به دنبال بهترین وکیل خانواده در تبریز یا شهرهای اطراف باشند.

استخدام وکیل خانواده در تبریز چه ضرورتی دارد؟

آیا استخدام وکیل در دعاوی خانوادگی ضرورت دارد؟ اگر واقعاً کسب نتیجه مطلوب برایتان اهمیت داشته باشد، بله!

در پرونده‌های خانوادگی بهتر است از همراهی یک وکیل حاذق و باتجربه بهره‌مند شوید چون:

1. نقش وکیل در صدور رأی نهایی از جانب دادگاه بسیار تعیین‌کننده است.

به پشتوانه دانش تخصصی و تجربه‌ی وکیل می‌توانید ضمن آگاهی کامل از حقوق خود، از ظرفیت پرونده به نفع خودتان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. علاوه بر این، گاهی وکیل به فراخور شرایط خاص پرونده، توصیه‌هایی ارائه می‌دهد که شما را زودتر و آسان‌تر به نتیجه مطلوب می‌رساند.

2. وکیل خانواده تبعات روانی درگیری با یک پرونده خانوادگی را به حداقل می‌رساند.

بر کسی پوشیده نیست که برخی دعاوی خانوادگی مثل طلاق، صحنه‌های غم‌انگیزی از یک تراژدی غریب هستند. اقدام برای جدایی از فردی که روزگاری شریک زندگی شما بوده، حقیقتاً کار آسانی نیست. بسیاری از افراد، برای درگیری مستقیم در چنین پرونده‌هایی ظرفیت روانی و عاطفی کافی ندارند. درنتیجه قویاً توصیه می‌شود که پیگیری امور پرونده را به وکیل خانواده تبریز بسپارند. به این ترتیب می‌توان تبعات و ترکش‌های احساسی و روانی ناشی از یک دعوای حقوقی خانوادگی را به حداقل رساند.

3. وکیل به حفظ وجهه‌ی اجتماعی موکل خود کمک می‌کند.

هر کس فارغ از شأن و منزلت اجتماعی خود ممکن است روزی با یک دعوای خانوادگی درگیر شود. این اتفاق منطقاً هیچ ارتباطی به مخدوش شدن وجهه‌ی اجتماعی انسان ندارد. بااین‌حال کم نیستند افرادی که بنا به دلایلی مثل حفظ آبرو و پرستیژ تمایلی به حضور در راهروهای دادگاه نشان نمی‌دهند.

اگر شما هم در پرونده حقوقی خود چنین ملاحظاتی دارید، سپردن امور به وکیل خانواده در تبریز یک راهکار مناسب است. در این صورت به جای خودتان، وکیل به نمایندگی از شما در جلسات دادگاه حاضر خواهد شد. البته با توجه به شرایط پرونده کماکان ممکن است گاهی حضور شخصِ موکل لازم باشد؛ ولی در هر صورت با استخدام یک وکیل می‌توانید این الزام را به حداقل برسانید.

معیارهای مهم مربوط به انتخاب وکیل خانواده در تبریز

انتخاب وکیل خانواده خوب خود می‌تواند چالش بزرگی باشد. ولی معیارهایی وجود دارد که توجه به آن‌ها گزینش را به فرایند ساده‌تری تبدیل می‌کند. قبل از اقدام برای استخدام وکیل تبریز خانواده نکات زیر را مدنظر قرار دهید.

1. بررسی تجربه وکیل

وکیلی که پیگیری دعوای خانوادگی خود را به او می‌سپارید باید در زمینه‌ی ‌این نوع دعاوی تجربه کافی داشته باشد. شما باید از وجود این تجربه اطمینان حاصل کنید. یکی از بهترین راه‌های حصول اطمینان از این امر، بررسی سوابق و همین‌طور پرسیدن سؤالات هوشمندانه از وکیل است.

این سؤالات می‌تواند پیرامون تعداد پرونده‌های مرتبط با دعاوی خانوادگی، میزان سابقه وکیل در این حوزه و همین‌طور نتایج قابل‌توجهی که قبلاً به دست آورده است مطرح شود. به این ترتیب بهتر می‌توانید متوجه شوید که آیا تخصص، سوابق و تجربه وکیلِ موردنظر با انتظارات شما همخوانی دارد یا نه؟

نهایتاً اینکه یک وکیل خانواده در تبریز باید بداند که جهت کسب بهترین نتیجه برای موکل خود چه اقداماتی انجام دهد؟ اگر در مرحله تحقیق یا تعامل اولیه با یک وکیل نتوانید جواب قانع‌کننده‌ای برای پرسش‌هایتان بگیرید، بهتر است در انتخاب او تجدیدنظر کنید.

2. حُسن شهرت

حُسن شهرت را در انتخاب وکیل تبریز خانواده دستکم نگیرید. شهرت یک وکیل، برآیندی از رویکردها و ویژگی‌های حرفه‌ای اوست. وکلای دارای حسن شهرت معمولاً افرادی کاردان و متعهد هستند. این قاعده نه‌فقط درباره وکیل دعاوی خانواده تبریز بلکه درباره هر وکیلی با هر زمینه‌ای از تخصص صدق می‌کند.

3. همدلی و مهارت برقراری ارتباط

برقراری ارتباط برای همه وکلا یک مهارت ضروری محسوب می‌شود؛ بااین‌حال اهمیت این مهارت برای یک وکیل خانواده در تبریز دوچندان است. همان‌طور که گفتیم اکثر دعاوی خانوادگی سوای بار حقوقی، دارای بار احساسی و عاطفی سنگینی هستند. درنتیجه وکیل برای اینکه بتواند نماینده خوبی برای موکل خود باشد، باید عمیقاً او را درک کند. لازمه‌ی درک بهتر و عمیق‌تر، برخورداری از مهارت همدلی کردن و برقراری رابطه سازنده با موکل است.

وکلایی که فاقد قدرت همدلی و برقراری ارتباط هستند، در جلب اعتماد موکلین چندان موفق نیستند. حتی اگر از نظر سواد حقوقی بهترین باشند!

4. دستمزد منصفانه

مبلغی که در ازای خدماتی مثل وکالت به وکیل خانواده می‌پردازید، باید رقم منطقی و معقولی باشد. البته شاید فکر کنید که هر چه یک وکیل ارزان‌تر باشد، بهتر است؛ ولی این دیدگاه درستی در بحث انتخاب وکیل خانواده در تبریز نیست.

حرفه‌ای بودن وکیل، همواره مهم‌ترین خصیصه‌ای است که باید در جستجوی آن باشید. بااین‌حال یک وکیل خانواده باید ضمن معرفی راهکارهای مناسب برای باز کردن گره پرونده، برای مطالبه‌ی مبالغ درخواستی خود، دلیل و توجیه خوبی داشته باشد.

وکلای خبره‌ی موسسه پورمحمد، آماده رسیدگی به پرونده‌های خانوادگی شما هستند

دانستیم که انتخاب وکیل خوب در دعاوی خانوادگی به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد این نوع دعاوی، اهمیت خاصی دارد. این امر ایجاب می‌کند که افراد با دقت نظر و تیزبینی بیشتری نسبت به انتخاب وکیل تبریز خانواده اقدام کنند.

ممکن است شما هم در تبریز یا شهرهای دیگر استان آذربایجان شرقی درگیر یک پرونده خانوادگی باشید. موضوع این پرونده خانوادگی می‌تواند طلاق، حضانت فرزند، مهریه، نفقه و … باشد. در این صورت بهتر است مسئله را با یک وکیل خانواده در تبریز مطرح کنید. موسسه حقوقی پورمحمد با سال‌ها تجربه درخشان و برخورداری از بهترین وکلای خانواده، آماده ارائه انواع خدمات حقوقی اعم از مشاوره، تنظیم لایحه و قبول وکالت پرونده‌های شما هستند.

همین حالا با ما تماس بگیرید و مشکل خود را با وکلای حرفه‌ای و متعهد موسسه پورمحمد در میان بگذارید. آن‌ها برای حل مسئله حقوقی شما بهترین راهکارها را معرفی و پیشنهاد می‌کنند.

شرایط پرداخت دیه به راننده های مقصر در سال 90

بسمه تعالی

شرایط پرداخط دیه به راننده مقصر از سال 90 به بعد

راننده های مقصری را که در سال 90 تصادف نموده اند ولی دیه نقص عضو گرفته اند ودیه سایر جراحات وشکستگی را نگرفته اند میتوانند مستندا به بند ب ماده 115 قانون پنجم توسعه مصوب 89 حسب رای وحدت رویه 781مورخه 26/6/89 هیئت عمومی دیوانعالی کشور به نحوه مقتضی مطالبه نمایند .

رای وحدت رویه شماره 781-89/6/26  هیئت عمومی دیوانعالی کشور

نظر به اینکه مقررات بند ب ماده 115 قانون پنج ساله پنجم توسه جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1389وزارت کشور امور اقتصادی و دارایی را مکلف کرده است در راننده وسیله نقلیه همچون سرنشین بیمه شخص ثالث را اعمال نماید وبا توجه به اینکه طبق بند الف ماده 1 قانون بیمه اجباری  خسارت وارده شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب 95 خسارت بدنی شامل هرنوع صدمه به بدن ولو منتهی به نقص عضو و فوت نشود میگردد وباعنایت به اینکه به موجب حکم مقرر در ماده 65این قانون احکام موضوع مواد مصرح در آن ماده نسبت به بیمه صادره  پیش از لازم الاجرا شدن قانون که خسارت تحت پوشش آن  پرداخت نشده لازم الارعایه است بنابراین  حکم  این ماده با توجه به اطلاق آن نسبت به بیمه نامه های موضوع بند ب ماده 115 قانون مورد اشاره نیز که بعداز تصویب آن قانون تنظیم شده ولی خسارت بدنی پرداخت نگردیده قابل تسری وتعمیم است ………………………………………………………….

 

جهات قانونی شروع به تعقیب

بسمه تعالی 

جهات قانونی شروع به تعقیب 

قانونگذار در قانون آئین دادرسی کیفری مستنداً به ماده 64 شروع به تعقیب را در موارد ذیل بیان نموده است ؛

1-شکایت شاکی یا مدعی خصوصی

2-اعلام اخبار ضابطین دادگستری ، مقامات رسمی یا اشخاص موثق ومطمئن

3-وقوع جرم مشهود در برابر دادستان یا بازپرس

4-اظهارو اقرار متهم

5-اطلاع دادستان از وقوع جرم به طرق قانونی .

در جرایم غیرقابل گذشت هرگاه کسی اعلام نماید که خود ناظر وقوع جرمی بوده است این اظهار برای شروع به تعقیب کافی است اما اگر اعلام کننده شاهد عین قضیه نباشد بصرف اعلام نمیتوان شروع به تعقیب نمود.

لذا بهتراست در مواردی از این قبیل یایک وکیب خوب وبهترین که اشرافیت به مسایل کیفری داشته قبل از اقدام مشاوره نمائید.

 

ضابطین دادگستری و وظایف آنها

بسمه تعالی 

ضابطین دادگستری و وظایف آنها 

قانونگذار مستندا به ماده 29 قانون آئین دادرسی کیفری ضابطین دادگستری را  که وظایفشان ،تحت نظارت تعلیمات دادستان در جهت کشف جرم ، حفظ آثار وعلائم وجمع آوری ادله وقوع جرم ، شناسایی،یافتن وجلوگیری از فرار ومخفی شدن متهم ، تحقیقات مقدماتی ، ابلاغ اوراق واجرای تصمیمات قضایی  که  انجام وظیفه  بموجب قانون می نمایند به دو نوع  ضابطین عام وخاص پیش بینی نموده است ؛

1-ضابطین عام همان فرماندهان ،افسران ،ودرجه داران نیروی انتظامی که آموزش لازم دیده باشند

2-ضابطین خاص که همان مقامات ومامورینی که بموجب قوانین خاص در حدود وظایف نحول شده ضابط دادگستری محسوب میشوند ؛

روسا ، معاونان وماموران زندان نسبت به امور مربوط به زندانیان ، ماموران وزارت اطلاعات وسازمان اطلاعات سپاه وماموران نیروی مقاومت بسیج پاسداران انقلاب اسلامی ومامورین نیروهای مسلح در مواردی که بموجب قانون تمام یابرخی وظایف ضابطان به آنان محول شده است.

کارکنان وظیفه ضابط دادگستری محسوب نمیشوند.

ودر ضمن ریاست ونظارت برضابطین دادگستری با دادستان است .

ضابطین در جرایم غیر مشهود با انجام تحقیات لازم آنرا به دادستان گزارش می کنند ولی در موارد ذیل که از جرایم مشهود می باشد تمام اقدامات لازم را با تحقیقات لازمه انجام میدهند ؛

1-در مریی ومنظر ضابطین یا یافتن حضور آنها ویا مشاهده آثارجرم

2-یافته شدن علایم وآثارو اسباب وادله جرم در تصرف متهم یا احرازشدن تعلق آنها به متهم

3-داشتن قصد فرار یا در حال فرار یا دستگیری متهم

4-اتفاق افتادن جرم در منزل یا محل سکنای افراد یا در حال وقوع وشخص ساکن درخواست ورود به مامورین را بکند

5-معرفی وخبر نمودن متهم بلافاصله پس از وقوع جرم

متهم ولگردودر آن نیز سوء شهرت داشته باشد.

لذا در اینگونه موارد بهتراست با یک وکیل خوب وبهترین که دارای اشرافیت به مسایل کیفری ودارای سابقه بوده وبهترین وکیل پایه یک دادگستری باشدقبل از اقدام مشاوره نمائید.